مشتریان عزیز؛ با توجه به اینکه بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، چک‌های غیر صیادی (طرح قدیم) از شهریور ماه 1397 در سامانه چکاوک پذیرش نمی‌شوند، خواهشمند است هرچه سریع‌تر برای تعویض دسته چک غیرصیادی (طرح قدیم) بانک گردشگری، به شعب بانک مراجعه فرمایید.

با عملیاتی شدن رسمی فاز دوم سامانه صیاد، ذینفعان چک (دریافت کنندگان) طرح قدیم ناگزیر خواهند بود برای دریافت وجه چک‌های غیرصیادی خود صرفاً به بانک صادر کننده دسته چک مراجعه نمایند و دریافت وجه چک از طریق سازوکارهای بین‌بانکی تعبیه‌شده تحت سامانه چکاوک مقدور نخواهد بود.

سامانه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک) به‌منظور یکپارچه‌سازی فرایند صدور دسته چک‌های بانکی پیاده‌سازی شده است. این سامانه با متمرکز کردن قسمتی از اعتبارسنجی درخواست‌‌کنندگان دسته چک، امکان بررسی دقیق‌تر صاحبان حساب و امضا را فراهم می‌کند و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بدسابقه جلوگیری می‌کند. همچنین با اختصاص شناسه منحصربه‌فرد به هر برگ چک، استعلام و پیگیری وضعیت چک تسهیل می­شود و باعث افزایش اعتبار دسته‌چک در تبادلات مالی کشور می‌شود. سامانه صیاد با ثبت دسته‌چک‌های صادرشده، یک بانک اطلاعاتی یکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته‌چک در سراسر کشور ایجاد می‌کند. در این مرحله بانک مرکزی ج.ا.ا. در راستای بازگرداندن اعتبار چک برای انجام معاملات تجاری با ایجاد محدودیت از ابتدای شهریور ماه سال جاری، در تبادل چک‌های صادر شده خارج از ساز و کار سامانه صیاد، تبادل چک‌های غیرصیادی (طرح قدیم) در سامانه چکاوک را ممنوع اعلام نموده است .

موبایل بانک (همراه بانک)

موبایل بانک:
شاید امروز هیچ یک از ابزارهای شخصی شما به اندازه موبایل‌تان در انجام امور روزانه ایفای نقش نمی‌کند. با گسترش پوشش شبکه‌های موبایل و به بازار آمدن گوشی‌های هوشمند و فوق هوشمند، موبایل بانک نیز با هدف تسهیل در انجام امور بانکی در هرجایی که تحت پوشش شبکه موبایل است عرضه شده است. موبایل بانک گردشگری باعث شده بانک بیش از هر زمان دیگری در دسترس شما قرار گیرد.
 
چگونه نرم افزار موبایل بانک گردشگری را دریافت و نصب کنیم؟
برای استفاده از "موبایل بانک"، گوشی موبایل شما باید دارای یکی از سیستم‌های عامل اندروید، IOS یا جاوا باشد. نرم افزار موبایل بانک گردشگری را به یکی ازدو شیوه زیر می توان دریافت کرد:
  1. مراجعه به وب سایت بانک گردشگری و دریافت نرم‌افزار و انتقال آن به گوشی از طریق کابل ارتباطی
  2. مراجعه به وب سایت بانک گردشگری و دریافت و نصب نرم‌افزار به صورت مستقیم بر روی گوشی 
  3. استفاده از لینکهای زیر:


برای استفاده از موبایل بانک به چه امکاناتی نیاز دارید؟
  • یک گوشی موبایل
  • مراجعه به یکی از شعب بانک و دریافت نام کاربری و رمز
  • داشتن حساب بانکی نزد بانک
  • برنامه نرم افزاری "موبایل بانک"، که باید روی گوشی موبایل شما نصب شود.
مزایای استفاده از موبایل بانک چیست؟
داشتن موبایل بانک این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از خدمات غیر حضوری متنوع و کامل آن ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها از مراجعه حضوری به شعبه برای دریافت آن‌ها بی‌نیاز شوید. خدمات فعال روی موبایل بانک به دو دسته اصلی تقسیم بندی می‌شود:

الف) خدمات مبتنی بر کارت
  1. مشاهده موجودی
  2. انتقال وجه کارت به کارت
  3. پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، موبایل و ... با اسکن بارکد یا ثبت شناسه قبض و شناسه پرداخت با کارت‌های بانک گردشگری
  4. خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری
  5. درخواست مسدود سازی کارت: در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت یا سایر موارد امنیتی، شما می‌توانید با انتخاب گزینه مسدودی کارت از انجام فرآیند عملیات بانکی کارت جلوگیری نمایید.
ب) خدمات مبتنی بر سپرده
  1. مشاهده موجودی
  2. انتقال وجه بین حساب‌های داخلی بانک
  3. انتقال وجه پایا
  4. دریافت کد شبا برای سپرده‌های گردشگری
  5. رویت صورت‌حساب 

نحوه استفاده از موبایل بانک
  1. مراجعه به شعبه و دریافت نام کاربری موبایل بانک 
  2. در صورت تمایل به استفاده از خدمات کارت در سامانه موبایل بانک ضروری است که رمز دوم کارت خود را از طریق دستگاه‌های خود پرداز بانک گردشگری دریافت کنید.
  3. تغییر رمز دوم کارت از طریق دستگاه‌های خود پرداز امکان پذیر است.
برای مطالعه توصیه های امنیتی مرتبط با موبایل بانک به بخش «توصیه های امنیتی» مراجعه کنید.
دریافت اطلاعات بیشتر
شما می توانید در تمامی ساعات شبانه روز و 7 روز هفته با شماره تلفن 02123950 تماس گرفته و نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادات و یا سوالات خود را با کارشناسان این بانک در میان گذاشته و از مشاوره تلفنی نیز بهره مند شوید.