مشتریان عزیز؛ با توجه به اینکه بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، چک‌های غیر صیادی (طرح قدیم) از شهریور ماه 1397 در سامانه چکاوک پذیرش نمی‌شوند، خواهشمند است هرچه سریع‌تر برای تعویض دسته چک غیرصیادی (طرح قدیم) بانک گردشگری، به شعب بانک مراجعه فرمایید.

با عملیاتی شدن رسمی فاز دوم سامانه صیاد، ذینفعان چک (دریافت کنندگان) طرح قدیم ناگزیر خواهند بود برای دریافت وجه چک‌های غیرصیادی خود صرفاً به بانک صادر کننده دسته چک مراجعه نمایند و دریافت وجه چک از طریق سازوکارهای بین‌بانکی تعبیه‌شده تحت سامانه چکاوک مقدور نخواهد بود.

سامانه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک) به‌منظور یکپارچه‌سازی فرایند صدور دسته چک‌های بانکی پیاده‌سازی شده است. این سامانه با متمرکز کردن قسمتی از اعتبارسنجی درخواست‌‌کنندگان دسته چک، امکان بررسی دقیق‌تر صاحبان حساب و امضا را فراهم می‌کند و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بدسابقه جلوگیری می‌کند. همچنین با اختصاص شناسه منحصربه‌فرد به هر برگ چک، استعلام و پیگیری وضعیت چک تسهیل می­شود و باعث افزایش اعتبار دسته‌چک در تبادلات مالی کشور می‌شود. سامانه صیاد با ثبت دسته‌چک‌های صادرشده، یک بانک اطلاعاتی یکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته‌چک در سراسر کشور ایجاد می‌کند. در این مرحله بانک مرکزی ج.ا.ا. در راستای بازگرداندن اعتبار چک برای انجام معاملات تجاری با ایجاد محدودیت از ابتدای شهریور ماه سال جاری، در تبادل چک‌های صادر شده خارج از ساز و کار سامانه صیاد، تبادل چک‌های غیرصیادی (طرح قدیم) در سامانه چکاوک را ممنوع اعلام نموده است .

تلفن بانک

تلفن بانک گردشگری چیست؟
برای استفاده از تلفن بانک گردشگری، دسترسی به هر یک از ابزارهای ارتباطی موجود در شبکه مخابراتی و گرفتن شماره 23950(021) کافی است. با شماره گیری تلفن بانک گردشگری از هر جای دنیا و در هر ساعت از شبانه روز و 7 روز هفته می‌توانید از خدمات بانکی استفاده کنید.همچنین با تماس با این شماره می‌توانید نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادات و یا سوالات خود را با کارشناسان این بانک در میان گذاشته و از مشاوره تلفنی نیز بهره‌مند شوید.

مزایای استفاده از تلفن بانک چیست؟
شاخص‌ترین مزیت استفاده از سرویس تلفن بانک، سرعت در انجام عملیات بانکی بدون مراجعه به شعبه است. برخی از خدمات و اطلاعاتی که درباره حساب بانکی‌تان به آن نیاز دارید مانند کنترل موجودی حساب، دریافت گزارش گردش حساب، اطلاع از وضعیت چک‌های صادرشده و ... بدون اینکه لازم باشد به شعبه بانک مراجعه کنید، از این طریق و به ساده‌ترین روش ممکن در دسترس شما قرار می گیرد.

چه امکاناتی در تلفن بانک گردشگری قرار دارد؟
امکاناتی که در تلفن بانک برای شما فراهم آمده است به شرح زیر است. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید:
  • از موجودی حساب‌های خود مطلع شوید.
  • از گردش حساب‌های خود مطلع شوید.
  • بین حساب‌های خود انتقال وجه دهید.
  • صورت گردش حساب خود را به صورت فکس دریافت نمایید.
  • کارت بانکی سرقت شده و یا مفقودشده خود را مسدود کنید.
  • از وضعیت چک‌های صادرشده آگاهی پیدا کنید.
  • رمز ورود به سامانه تلفن بانک خود را تغییر دهید.

چگونه می توان از خدمات تلفن بانک بهره برد؟
برای فعال سازی سرویس تلفن بانک کافی است پس از افتتاح هر حسابی اعم از پس انداز، جاری و کوتاه مدت در هر یک از شعب بانک، رمز تلفن بانک خود را دریافت کنید. برای استفاده از امکانات این سیستم لازم است یک دستگاه تلفن که امکان شماره گیری به صورت Tone را دارد، در اختیار داشته باشید. علاوه بر بسیاری از دستگاه‌های تلفن متداول، تمامی گوشی‌های موبایل نیز امکان شماره گیری به صورت Tone را دارا هستند و لذا از طریق موبایل نیز می‌توان به تلفن بانک متصل شد.

ورود به سامانه تلفن بانک گردشگری ، با نام کاربری و رمزی که از یکی از شعب دریافت کرده اید، امکان پذیر است.
 

دریافت اطلاعات بیشتر
شما می توانید در تمامی ساعات شبانه روز و 7 روز هفته با شماره تلفن 23950 - 021 تماس گرفته و نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادات و یا سؤالات خود را با کارشناسان این بانک در میان گذاشته و از مشاوره تلفنی نیز بهره مند شوید.