چشم انداز مشترک

ماموریت ما

ما با نگاهی جهانی، خدمات بانکی و متمایز و راه حل های نوآورانه مالی که حاوی تجربه خوشایند برای مشتریان باشد، ارائه می دهیم و با حضور در بخش های اقتصادی سودآور به ویژه صنعت گردشگری و خلق ارزش مناسب برای ذی نفعان در رشد و توسعه اقتصاد ملی نقش آفرینی می کنیم.


ارزش های ما

Cinque Terre
1) کسب خشنودی پایدار مشتریان، محور همه فعالیت های ماست و مشتری در کانون تمرکز "هر آنچه انجام می دهیم" قرار دارد.
اولویت اول ما، خلق ارزش برای مشتریان از طریق ارائه "راه حل های نوآورانه" و پاسخگویی به خواستهها و انتظارات آنان است. با مشتری به گونه ای تعامل می کنیم که از لحاظ عاطفی به ما وفادار شود، به فرهنگ و باورهاش اهمیت داده شود و آنچه را که برای خود می پسندیم برای وی نیز بپسندیم. با هر مشتری به گونه ای ارتباط برقرار می کنیم تا برای خواسته ها و نیازهایش در محدوده فعالیت های بانک، راه حلی پیدا نماید و برای ساختن رابطه گسترده و سودمند، مشتری را در بطن "هر کاری که انجام می دهیم، قرار می دهیم."

2) با ارزش ترین سرمایه ما کارکنان مان هستند.
بر این نکته باور داریم که ابزار رسیدن به حداکثر سود در بازار و موفقیت پایدار صرفا به عواملی چون فناوری، رقابت یا محصول و خدمت ارتباط ندارد، از نظر ما، مهمترین ابزار رسیدن به تعالی و سرآمدی، توانایی جذب و حفظ کارکنان شایسته و مناسب است. از همین رو، کیفیت محصولات، خدمات و "راه حل های نوآورانه"، بستگی به شایستگی ها، توانمندی ها و قابلیت های کارکنان ما دارد. برای ایجاد پیوستگی و یک دست بودن کارکنان در سراسر بانک همواره به دنبال جذب بهترین ها در سطوح مختلف و تأمین فرصت های توسعه و پیشرفت در قالب یک سیاست واحد برای آنان هستیم. ما بهترین کارکنان را به بهترین و فرصت سازترین مسئولیت ها می گماریم و تلاش می کنیم برای آنان یک شغل ارزشمند و زندگی با کیفیت فراهم کنیم. ما در بانک گردشگری بر این باوریم که "مهمترین سرمایه ما افراد شایسته و مناسب بانک هستند." تحقق این رویکرد بستگی به فراهم کردن فضای بانشاط و با انگیزه و همراه با جبران خدمات موثر و عادلانه برای کارکنان است که در ایجاد این فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم. البته این نکته را همواره در نطر داریم که هدف از جبران خدمات موثر نباید ایجاد رفتار درست در افراد نادرست و نالایق باشد، بلکه اول افراد مناسب و شایسته را انتخاب می کنیم و سپس در جهت حفظ آنان تلاش می نماییم.

Cinque Terre
3) اعتمادسازی بر پایه شفافیت، صداقت، یکپارچگی و اخلاق حرفه ای زیر بنای رفتار و عملکرد ماست.
کسب و کار ما در تمام ارتباطات براساس شفافیت، صداقت، نیت های مثبت و مناسب، منافع متقابل و رفتار عادلانه هدایت می شود. ما همواره به بالاترین سطح استانداردهای اخلاقی و قانونی پایبند و متعهد بوده و تداوم عملکرد بانک را در گرو داشتن شفافیت و درستی، ایجاد ارتباطات موثر با سهامداران، سرمایه گذاران، کارکنان، تأمین کنندگان، مشتریان، مصرف کنندگان، مقامات دولتی، رسانه ها و کل جامعه می دانیم.

4) ارج نهادن به فرهنگ گردشگری با هدف تقویت اقتصاد ملی هدایت بخش فعالیت های بانک می باشد.
اهمیت دادن به فرهنگ گردشگری و مشارکت در توسعه این صنعت از اولویت های کاری بانک محسوب می شود و برای این کار، بهترین استانداردها و فناوری های پیشرفته را به کار می گیریم تا بتوانیم با ارائه بهترین خدمات، محصولات و راه حل های نوآورانه گردشگری در رشد و توسعه اقتصاد ملی و ارتقای رفاه جامعه نقشی سازنده را ایفاء نماییم.

Cinque Terre
5) ما در تمامی فرایندهای کاری بر خلاقیت، پویایی، چابکی و تخصص گرایی تمرکز داشته و یادگیری مستمر را جزء جدانشدنی فرهنگ بانک می دانیم.
ما در بانک گردشگری بر این باور هستیم که آفرینش فرهنگ نوآوری، چابکی، خلاقیت و تخصص با افراد نوآور، چابک، خلاق و متخصص و پویا آغاز می شود. نمی توان از افرادی که فاقد این قابلیت ها هستند انتظار عملکرد خلاق داشت و خدمات نوآورانه به مشتریان ارائه داد. بلکه ابتدا باید افراد شایسته و مناسب را با ویژگی هایی که شمرده شد، دست چین کرد و در جایگاه شایسته قرار داد و سپس اندیشه نوآوری و پویایی را در سرتاسر بانک ترویج نمود. سرانجام به عمل و تصمیم نوآورانه و خلاق نیاز داریم که بتوان یک بانک نوآور، چابک و پویا را سازماندهی کرد. حفظ و توالی این عنصر بسیار اهمیت دارد و از همین رو ما دارای فرآیند جذب و استخدام موثر و منعطف هستیم که بتواند افراد مورد نظر را گزینش نماید. از طرف دیگر، ما با ایجاد فضای سازمانی خلاق و نوآور به ترویج و تشویق نوآوری و یادگیری مداوم می پردازیم. باور عملی داریم که با اختیار گرفتن افراد خلاق و نوآور و ایجاد فضای پویا و منعطف و با بکارگیری فرآیندهای چابک در جهت ارائه "راه حل های نوآورانه" و فراهم ساختن محصولات و خدمات ارزشمند، سطح "کیفیت زندگی" مشتریان، سهامداران، کارکنان و جامعه را افزایش می دهیم و در جهت ارتقای شاخص ها در حوزه هایی همچون ارتباطات اجتماعی، سلامتی، رفاه اجتماعی، دانش و مهارت فردی، توسعه اقتصادی، استاندارد زندگی و حقوق شهروندی تلاش می نماییم.

6) بانک و کارکنان آن مسئولیت اقدامات و تصمیمات خود را در هر زمان به عهده گرفته و برای مسئولیت هایی که تقبل می کنند پاسخگو هستند.
مسئولیت پذیری و پاسخگویی در بانک ما یعنی ایجاد نظامی یکپارچه و منطقی با محدودیت های مشخص که در در چارچوب آن نظام، همه کارکنان دارای آزادی همراه با مسئولیت هستند. در چارچوب آن نظام افراد مسئول، پاسخگو و منضبطی را استخدام می کنیم که نیاز به مدیریت ندارند و به جای افراد، نظام را مدیریت می کنیم. در این چارچوب ،هر فرد برای مسئولیت هایی که در بانک به عهده می گیرد پاسخگو است. بدین معنا که کارکنان براساس آنچه می پذیرند و آنچه تحویل می دهند، سنجیده می شوند. وقتی که کاری به شخصی واگذار می شود باید بین اختیارات او و جوابگویی اش توازنی وجود داشته باشد که این به عهده نظام مدیریتی بانک است. از طرف دیگر، در بانک هر فرد مسئول اعمال خویش است حتی وقتی یک کار دسته جمعی در شرف انجام است. حاضرین در طرح ها و برنامه ها نیز به طور جداگانه مسئول عملکرد خود تا جایی که در آن پروژه مشارکت دارند، هستند. همچنین بانک در قبال عملکرد خود نسبت به کلیه ذی نفعان پاسخگو است و هر گونه اقدامی در بانک با ارائه اطلاعات شفاف همراه می باشد.

Cinque Terre
7) کارتیمی و مدیریت مشارکتی در فعالیت های بانک جاری بوده و در سرتاسر بانک ترویج داده می شود.
ما در بانک گردشگری فضایی را بوجود آورده ایم تا همه همکاران به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داشته باشند، در جهت ساختن آینده خود و بانک شان همه منابع را بکار گیرند و در راستای کمک کردن به دیگران در ساختن آینده شان، تلاش مستمر را به نمایش بگذارند. در این صورت، روحیه همکاری و بها دادن به آن و برتری دانستن خرد جمعی در مقابل نظرات فردی در بانک افزایش می یابد و از این طریق دستاوردهای بزرگ و برجسته رقم می خورد. بر این امر هم آگاهی داریم که کارتیمی و مدیریت مشارکتی به تنهایی و به خودی خود، ما را به کسب دستاورهای برجسته هدایت نمی کند. راه درست این است که افراد مناسب را گزینش کنیم و بعد در موقعیت مناسب در تیم ها و جایگاه های مشخص قرار دهیم و آنان را درگیر تفکر صحیح و نگرش سیستمی قرار دهیم، ضمن آنکه اندیشه آنان را با رویکرد هم افزایی (سینرژی) پیوند بزنیم تا ساختار کار تیمی به صورت واقعی و عملی با چشم انداز و اهداف بانک همسویی داشته و در دستیابی به نتایج مورد انتظار موفقیت های مستمر را رقم زنیم.

8) نظم و ترتیب، هماهنگی و ایجاد انضباط در محیط کاری موثرترین عامل موفقیت ماست.
دستاوردهای برجسته و پایدار ما در بانک حاصل ساختن بانکی است مملو از افراد خویشتندار و منضبط که تصمیم های آنان با تفکر و فرهنگ منضبط سازگار و همسو می باشد. فرهنگ انضباط فقط ناظر و محدود به کار و عمل ما نیست، فرهنگ منضبط یعنی گزینش افراد منضبطی که به تفکر منضبط پایبندند و بر آن اساس تصمیم می گیرند. ما فرهنگ منضبط را با افراد خودکامه ای که خود را مامور ایجاد نظم می دانند اشتباه نمی گیریم و آگاهیم که به کلی با هم فرق دارند. اولی اندیشه ای سالم و دومی عملی ناسالم است. ما خود را مسئول ایجاد نظم و انضباط از طریق رویکرد مطلق زور نمی دانیم و به دنبال رویکردی هستیم که با ایجاد تفکر و فرهنگ انضباط دستاوردهای ماندگار را در بانک رقم بزنیم. از طرفی بر این امر آگاه و باور داریم که برای دستیابی به خشنودی پایدار مشتریان، سهامداران، کارکنان و جامعه با ارائه خدمات و راه حل های نوآورانه از طریق ایجاد تفکر منضبط در تک تک کارکنان و ترویج فرهنگ آن در بانک مسیر می شود و به همین دلیل، ما به حفظ و افزایش نظم و انضباط در تمام فعالیت ها، فرآیندها، اقدامات و برنامه های اجرایی متعهد بوده و در عمل بدان پاییبند هستیم و برای نهادینه شدن آن در ذهن و عمل کارکنان و سیستم های مدیریتی، برنامه های ترویجی را در اولویت قرار می دهیم. ما در بانک گردشگری می دانیم هر سازمانی که افرادش به رعایت نظم و مقررات و قوانین جاری خود پایبند باشند به خوبی خواهد توانست به مدارج عالی پیشرفت و ترقی دست یابند. ازین روست که باور به نظم گرایی و انضباط در کلیه شئونات بانک و رفتار کارکنان و مدیران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.



Cinque Terre
 
چشم انداز ما
بانک گردشگری در پایان سال 1398؛
  • از نظر رتبه سودآوری (EPS) در میان 5 بانک نخست کشور است.
  • 3 درصد از منابع شبکه بانکی را در اختیار دارد.
  • دارای رتبه نخست در ارائه خدمات متنوع مالی و بانکی به صنعت گردشگری کشور می باشد.
  • در زمره 3 برند برتر بانکی از دیدگاه مشتریان است.