• بانکداری الکترونیکی
آیا رمز ورود به همراه بانک قابل تغییر است ؟

بله تغییر رمز امکان پذیر است . می توانید از منو سایر ، گزینه تغییر رمز عبور را انتخاب نمایید.

آیا برای مشتریان حقوقی رمز استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی اینترنت بانک و همراه بانک صادر می شود؟

بله ، به شعبه مراجعه فرمایید.

آیا می توانم نسبت به درخواست نام کاربری اینترنت بانک و همراه بانک در خارج از کشور اقدام نمایم؟

خیر ، برای دریافت نام کاربری و رمز عبور سامانه اینترنت بانک یا همراه بانک حتما می بایست به شعبه مراجعه فرمایید. می توانید با مراجعه به کنسولگری ایران به فردی امین در ایران، برای دریافت رمز یا سایر خدمات بانکی خود وکالت دهید. تا با مراجعه به شعبه نسبت به اخذ رمز اینترنت بانک شما اقدام نمایند. در کشورهایی که ایران فاقد کنسولگری می باشد می توان به دفتر حافظ منافع ایران در آن کشور مراجعه و به شرح فوق عمل شود.

آیا رمز ورود به «اینترنت بانک» را می توان تغییر داد؟

بله ، در سمت چپ بالای صفحه اینترنت بانک ، در بخش تنظیمات ، گزینه تغییر رمز عبور را انتخاب نمایید.

آیا امکان صدور رمز اینترنت بانک برای سپرده‌های مشترک وجود دارد؟

بله ، رمز اینترنت بانک برای هر مشتری تعریف می شود و نه برای هر سپرده ، بنابراین هر مشتری دارای شماره مشتری میتواند کاربری اینترنت بانک مجزا داشته باشد .

تفاوت بین «رمز اینترنتی کارت » و «رمز اینترنت بانک» چیست؟

رمز اینترنتی یا همان رمز دوم کارت برای خرید های اینترنتی از طریق کارت مورد استفاده قرار می گیرد ولی رمز اینترنت بانک برای هر کاربری سامانه اینترنت بانک استفاده می شود.

به هنگام وارد کردن اطلاعات برای ورود به سامانه اینترنت بانک ، با پیغام خطا «اطلاعات وارد شده نادرست است یا نام کاربری شما مسدود است» مواجه می شوم، علت چیست؟

در خصوص پیغام خطا اطلاعات وارد شده نادرست است چند احتمال وجود دارد . ممکن است نام کاربری و یا رمز عبوری وارده شما با نام کاربری و رمز عبور صادره برای شما مطابقت نداشته باشد و یا صفحه کلید شما در وضعیت فارسی و یا Caps Lock روشن باشد. پیغام نام کاربری شما مسدود است زمانی ایجاد می شود که مشتری بیش از 3 بار رمز ورود خود را اشتباه وارد نماید . در این صورت کاربری مشتری به مدت 1 ساعت غیر فعال (مسدود) می گردد. در صورت 3 بار ورود اشتباه مجدد رمز پس از رفع مسدودی موقت ، کاربری مشتری مسدود کامل شده و باید برای رفع مسدودی به شعبه مراجعه نماید.

رمز اینترنت بانک (موبایل بانک)تا چه مدت اعتبار داشته و قابل استفاده است؟

رمز کاربری اینترنت بانک (موبایل بانک) تا زمان تغییر مجدد توسط مشتری دارای اعتبار می باشد و قابل استفاده می باشد.

نحوه انجام انتقال وجه پایا مستمر از طریق سامانه اینترنت بانک چگونه است؟ و آیا انتقال وجه پایا مستمر قابل لغو می باشد؟

شما می توانید از طریق منو انتقال وجه – سایر خدمات انتقال وجه – گزینه پایای مستمر را انتخاب نموده و از طریق لیست درخواست ها نیز می توانید تمامی پایاهای مستمر ثبت شده خود را مشاهده و یا لغو نمایید.

رمز ورود به همراه بانک (اینترنت بانک) خود را فراموش کرده ام. چه کاری باید انجام دهم؟

با مراجعه به شعبه می توانید درخواست رمز جدید نماید.

در صورت ورود رمز اشتباه سامانه اینترنت بانک (همراه بانک)تا چه زمانی این سرویس برای مشتری قابل استفاده نمی‌باشد ؟

در صورتیکه مشتری بیش از 3 بار رمز ورود خود را اشتباه وارد نماید . در این صورت کاربری مشتری به مدت 1 ساعت غیر فعال (مسدود) می گردد. در صورت 3 بار ورود اشتباه مجدد رمز پس از رفع مسدودی موقت ، کاربری مشتری مسدود کامل شده و باید برای رفع مسدودی به شعبه مراجعه نماید.

روش نصب سیستم همراه بانک بر روی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید چگونه است؟

شما می توانید از وب سایت بانک گردشگری وارد منو دریافت نرم افزار همراه بانک شما شده و با کلیک بر روی منو نسخه اندروید نسبت به نصب نرم افزار اقدام نمایید.

روش نصب سیستم همراه بانک بر روی گوشی های دارای سیستم عامل ios چگونه است؟

شما می توانید از وب سایت بانک گردشگری وارد منو دریافت نرم افزار همراه بانک شما شده و با کلیک بر روی منو نسخه IOS نسبت به نصب نرم افزار اقدام نمایید. پس از نصب شما می بایست در Setting گوشی خود بخشGeneral منو Device Management را انتخاب نموده و با انتخاب گزینه tOrange Soft B.V گزینه Verify را انتخاب نمایید. پس از این اقدام همراه بانک شما قابل استفاده می باشد.

از چه مسیری می توان دستور پرداخت مستمر در «اینترنت بانک» را صادر و کنسل کرد؟

پس از ثبت درخواست انتقال وجه مستمر شما می توانید از طریق منو سایر خدمات انتقال وجه و انتخاب گزینه لیست درخواست ها در بخش انتقال وجه مستمر کلیه درخواست های ثبتی خود را مشاهده و یا آنها را حذف نمایید.

آیا پس از ثبت «انتقال وجه بین بانکی » در اینترنت بانک یا همراه بانک و دریافت کد پیگیری می توان تراکنش را لغو نمود؟

خیر ، پس از ثبت درخواست پایا و ساتنا با توجه به اینکه وجه مورد نظر از حساب شما برداشت می شود امکان لغو تراکنش وجود ندارد.

آیا می توان از طریق همراه بانک گردشگری قبوض را نیز پرداخت کرد؟

بله ، شما می توانید از منو کارت ، بر روی کارتی که میخواهید وجه قبض را با ان بپردازید کلیک کرده و با انتخاب گزینه پرداخت قبض وارد صفحه پرداخت قبض می شوید . در این صفحه شما می توانید با وارد کردن شناسه قبض و یا شناسه پرداخت و یا به وسیله گزینه "اسکن بارکد" قبض خود را انتخاب کرده و پرداخت نمایید. شایان ذکر است امکان پرداخت گروهی قبوض نیز وجود دارد.

آیا می توانم اقساط تسهیلاتم را از طریق اینترنت بانک پرداخت نمایم؟

بله ، شما می توانید از منو تسهیلات ، کلیه تسهیلات خود را مشاهده نموده و از طریق گزینه اقساط و پرداخت اقساط نسبت به پرداخت قسط یا اقساط کلیه تسهیلات خود به جز کارت اعتباری مرابحه اقدام نمایید.

آیادر صورت نصب نسخه جدید برنامه همراه بانک و یا تعویض گوشی اطلاعات سرویس ها از بین می رود ؟

بله ، در صورت حذف و نصب مجدد نرم افزار همراه بانک و یا تعویض گوشی کلیه اطلاعات ذخیره شده در نرم افزار اعم از کارتهای ثبت شده ، رمزهای ذخیره شده و اطلاعات مدیریت دفترچه سپرده از بین خواهد رفت و شما می بایست مجدد اطلاعات را وارد فرمایید. قابل ذکر است اطلاعات سپرده و تسهیلات شما از بین نخواهد رفت

آیا می توانم کارتها و شماره های شبای پرکاربردم را در اینترنت بانک ذخیره نمایم؟

بله ، شما می توانید از طریق منو سپرده و زیر منو مدیریت دفترچه کارت و سپرده برای کلیه کارتها و سپرده های خود نام انتخاب نموده و اطلاعات کارت های خود را ذخیره نموده و همچنین می توانید نسبت به ثبت اطلاعات سپرده ها ، کارتها و شماره شباهای پرکاربردتان اقدام نمایید.

چگونه می توانم از حسابهای خود صورتحساب تهیه نمایم؟

در سامانه اینترنت بانک از منو سپرده – صورت حساب سپرده می توانید صورت حساب هر یک از سپرده های خود بر اساس تاریخ و یا بر اساس تعداد مشاهده نمایید . پس از مشاهده صورت حساب از ایکون های سمت چپ صفحه می توانید بر اساس فرمت مد نظر خود خروجی تهیه نموده و یا صورت حساب خود را چاپ نمایید.

از چه کارتهایی می توان انتقال وجه کارت به کارت در سامانه همراه بانک گردشگری انجام داد؟

انتقال کارت به کارت در سامانه همراه بانک گردشگری تنها از کارت نقدی مشتری در بانک گردشگری امکان پذیر است . شما می توانید از طریق سامانه خدمات کارت بانک گردشگری از هر کارت شتابی به هر کارت شتابی انتقال وجه داشته باشید.

چگونه می توانم تراکنش های کارت خود در اینترنت بانک را محدود نمایم ؟

برای محدود کردن تراکنش‌های کارت، از قسمت «کارت»، وارد بخش «خدمات محدودیت‌های کارت» شده و سپس با انتخاب گزینه «تعیین محدودیت‌های عملیات کارت» اقدام به محدود کردن کارت خود نمایید.

چگونه می توانم انتقال وجه کارت به کارت داشته باشم؟

شما می توانید در سامانه اینترنت بانک از منو انتقال وجه – کارت به کارت و با در دست داشتن شماره کارت ، رمز دوم ، CVV2 و تاریخ انقضا کارت خود و شماره کارت مقصد نسبت به انتقال وجه اقدام نمایید.

چگونه می توانم انتقال وجه ساتنا داشته باشم؟

شما می توایند در سامانه اینترنت بانک از منو انتقال وجه – سایر خدمات انتقال وجه - ساتنا و با انتخاب سپرده مبدا خود و شماره شبا مقصد نسبت به انتقال وجه اقدام نمایید.

چگونه می توانم انتقال وجه پایا داشته باشم؟

شما می توانید در سامانه اینترنت بانک از منو انتقال وجه – سایر خدمات انتقال وجه - پایا و با انتخاب سپرده مبدا خود و شماره شبا مقصد نسبت به انتقال وجه اقدام نمایید.

چگونه می توانم انتقال وجه درون بانکی داشته باشم؟

شما می توانید در سامانه اینترنت بانک از منو انتقال وجه – به سپرده دیگران و با انتخاب شماره سپرده خود و در دست داشتن سپرده مقصد نسبت به انتقال حساب درون بانکی اقدام نمایید.

از طریق همراه بانک اقدام به خرید شارژ نمودم اما رمز شارژ به من داده نشد و مبلغ نیز از حسابم کسر گردید. چه کاری باید انجام بدهم؟

شما می توانید از منو پیگیری – شارژ موبایل رمز شارژ خود را مشاهده نمایید . در صورتیکه در منو پیگیری نیز رمز شارژ را مشاهده ننمودید با شماره 23950 تماس بگیرید.

اینجانب یک مورد خرید اینترنتی ناموفق با کارت بانک گردشگری داشته ام چه اقدامی باید انجام دهم؟

در صورتیکه وجه خرید اینترنتی ناموفق شما پس از 72 حساب به حساب شما بازگردانده نشد می بایست با در دست داشتن پرینت حساب ممهور به مهر شعبه به بانک پذیرنده درگاه پرداخت مراجعه نماید.

آیا از طریق اینترنت بانک و همراه بانک می توان «کارت نقدی» را مسدود نمود؟

بله ، شما می توانید در سامانه اینترنت بانک و از طریق منو کارت – کارتهای من ،کلیه کارتهای فعال خود را مشاهده نمایید . روبروی هر شماره کارت از منو عملیات می توانید کارت خود را مسدود نمایید. همچنین در سامانه همراه بانک از منو کارت و با کلیک بر روی کارت مورد نظر و انتخاب گزینه انسداد کارت می توانید کارت خود را مسدود نمایید. در صورتیکه به هیچ یک از ابزارهای فوق دسترسی نداشته باشید می توانید طی تماس با شماره 23950 امداد مشتریان 24 ساعته بانک گردشگری کارت خود را مسدود نمایید.

حد اقل طول رمز اینترنت بانک چقدر است؟

حداقل تعداد کاراکتر در رمز اینترنت بانک 8 رقم می باشد که می بایست حداقل یک حرف کوچک ، یک حرف بزرگ ، یک عدد و یک کارکتر علائم وجود داشته باشد مانند : Ab@12345

آیا حسابهای ارزی را نیز می توان در «اینترنت بانک» مشاهده کرد؟

بله، در صورت افتتاح حساب ارزی قرض الحسنه ، کوتاه مدت و یا بلند مدت ، اطلاعات سپرده ارزی در سامانه اینترنت بانک و موبایل بانک قابل مشاهده است.

آیا انتقال وجه بین حسابهای ارزی از طریق «اینترنت بانک» میسر است؟

خیر ، امکان انتقال وجه بین هیچگونه سپرده ارزی وجود ندارد.

آیا امکان افتتاح حساب به صورت آنی و یا بستن حساب در اینترنت بانک وجود دارد ؟

بله ، شما می توانید از منو سپرده – خدمات افتتاح سپرده ، نسبت به افتتاح سپرده های کوتاه مدت ، بلند مدت ، و قرض الحسنه در شعبه مورد نظر خود اقدام کنید. همچنین می توانید از منو سپرده – خدمات تغییر وضعیت سپرده ، درخواست خود را مبنی بر بستن انواع سپرده ها به شعبه افتتاح کننده ارسال نمایید. درخواست شما به شعبه ارجاع شده و کاربران شعبه متناسب با درخواست شما نسبت به بستن حساب اقدام خواهند نمود.

چگونه می توانم شماره شبا خود را دریافت نمایم؟

شما می توانید با مراجعه به اینترنت بانک در بخش سپرده های من شماره شبا حساب مورد نظر خود را مشاهده نمایید. همچنین از طریق موبایل بانک در منو سپرده با کلیک بر روی شماره سپرده می توانید اطلاعات سپرده و شماره شبا حساب خود را دریافت نمایید.

امکان مشاهده سپرده مشترک (چند امضایی) خود را در سامانه اینترنت بانک ندارم؟

برای مشاهده سپرده مشترک ابتدا باید نقش شما در سپرده مشخص شود . در صورتیکه صاحب سپرده یا امضا هستید و تاریخ اعتبار نقش شما در سپرده به پایان نرسیده امکان مشاهده سپرده را خواهد داشت . در صورتیکه اطمینان دارید موارد یادشده برقرار است ولی همچنان سپرده قابل مشاهده نمی باشد ، لطفا با شعبه تماس بگیرید.

نحوه انتقال از سپرده چند امضایی چگونه است؟

در ابتدا می بایست نسبت به دریافت دسترسی های کارتابلی برای تمامی صاحبان امضای سپرده از شعبه اقدام نمایید. سپس برای انتقال وجه یکی ازصاحبان امضا می بایست درخواست انتقال وجه را ثبت نماید . پس از ثبت انتقال وجه ، درخواست مربوطه به کارتابل سایر صاحبان امضا سپرده منتقل می شود . سپس هر یک از صاحبان امضا می بایست از طریق منوی انتقال وجه کارتابلی درخواست مربوطه را پیدا کرده و در صورت موافقت با آن نسبت به تایید (امضا) آن اقدام نماید. نهایتاً پس از تکمیل تمامی امضاهای مورد نیاز (طبق تعریف شرایط برداشت سپرده) یکی از صاحبان امضا که دسترسی اجرا درخواست کارتابلی را دارد می بایست نسبت به اجرا این درخواست از طریق منو کارتابل سپرده مشترک اقدام نماید.

کاربری دوعاملی چیست و چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر ورود به سامانه اینترنت بانک از چهار طریق (رمز ثابت، رمز یکبارمصرف، شناسایی دو عاملی(SMS) و شناسایی دوعاملی (همراه بانک)) صورت می¬پذیرد. استفاده از روش دوعاملی برای ورود به سامانه اینترنت بانک، منوط به مراجعه مشتری به شعبه و تعریف نام کاربری جدید "اینترنت بانک دوعاملی" و دریافت رمز جدید مختص این شیوه ورود می باشد. ورود به سامانه اینترنت ‌بانک در این روش، از طریق کد دریافت شده در قالب پیام کوتاه، یا کد دریافت شده از نرم‌افزار همراه بانک (بخش خدمات کارت) صورت می¬پذیرد.