• پرسش و پاسخ های سرمایه گذاری
  • پرسش و پاسخ های تجارت الکترونیک
  • پرسش و پاسخ های حقوقی
  • پرسش و پاسخ های سهام
  • پرسش و پاسخ های ارزی
  • پرسش و پاسخ های اینترنت‌بانک
  • پرسش و پاسخ های همراه‌بانک
  • پرسش و پاسخ های تلفن‌بانک
  • پرسش و پاسخ های دستگاه خودپرداز
  • پرسش و پاسخ های سامانه کارت
  • پرسش های متداول دیگر
  • پرسش و پاسخ های ریالی
  • پرسش و پاسخ های اعتباری
مزایای استفاده از پایانه فروش چیست؟

سرعت دهی و اطمینان بخشی در انجام معاملات / صرفه جویی در هزینه های ملی بابت چاپ، توزیع و امحاء اسکناس های فرسوده / رونق تجارت الکترونیک / کمک به سلامت و بهداشت افراد جامعه / افزایش ضریب امنیت و ایمنی مردم به خاطر بی نیازی از حمل پول نقد / کاهش چشمگیر مراجعات مردم به شعب و دستگاه های خودپرداز / دریافت مبالغ بالا بدون پذیرش خطر ریسک چک های مسروقه و جعلی / عدم وجود مشکلات مربوط به شمارش پول و برگشت پول خرد الباقی / رفع مشکلات مربوط به جمع آوری پول در پایان روز و واریز به حساب در روز کاری بعد

چگونه می‌توان برای فروشگاه خود یک پایانه فروش سفارش داد؟

با مراجعه به شعب بانک گردشگری و تکمیل فرم درخواست پایانه فروش، به درخواست شما در اسرع وقت رسیدگی شده و نسبت به انجام مراحل تحویل پایانه فروش به شما اقدام خواهد شد.

چه مدارکی جهت درخواست پایانه فروش لازم است؟

کپی شناسنامه / کپی کارت ملی/کپی جواز کسب / کپی سند مالکیت یا اجاره نامه

آیا پذیرندگان امکان مشاهده گزارش تراکنش‌های پایانه فروش خود را دارند؟

از طریق تماس با شماره پشتیبانی شرکت های ارائه دهنده خدمات کارتخوان (شماره پشتیبانی ذکر شده روی برچسب نصب شده بر دستگاه) و دریافت نام کاربری و کلمه عبور، می‌توان با مراجعه به پورتال پذیرندگان شرکت مربوطه کلیه تراکنش‌های پایانه فروش را مشاهده کرد. همچنین مشتریان محترم می توانند با مراجعه به شعبه و اعلام درخواست خود نسبت به اخذ نام کاربری و کلمه عبور پورتال پذیرندگان اقدام فرمایند.

آیا استفاده از پایانه های فروش بانک گردشگری مشمول کسر کارمزد از پذیرنده می‌شود؟

در حال حاضر هیچ‌گونه کارمزدی از پذیرندگان بابت کارکرد پایانه فروش کسر نمی شود.

در صورت بروز نقص یا اشکال فنی در کارکرد پایانه های فروش چه باید کرد؟

در صورت بروز هر گونه مشکل و یا خرابی با شماره تلفن‌های پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) که روی پایانه فروش درج شده است تماس بگیرید و مشکل و پیام خطای دریافتی را اعلام نمایید. کارشناسان شرکت نسبت به رفع مشکل شما اقدام خواهند کرد.

قابلیت های پایانه فروش بانک گردشگری چیست؟

فروش کارت شارژ اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل، تالیا)/ اعلام موجودی حساب (پذیرنده و دارنده کارت)/انجام تراکنش های فروش/ پرداخت قبوض/ اتصال به چند حساب پذیرنده با درصد ثابت و متغیر / اتصال پایانه فروش به کامپیوتر (POS to PC)

چه زمانی می توان از پرداخت صورت گرفته توسط مشتری جهت تحویل کالا مطمئن شد؟

پس از انجام تراکنش دستگاه به صورت خودکار رسیدی مبنی بر تراکنش موفق یا ناموفق چاپ می کند. پذیرنده باید در هنگام کشیدن کارت توسط مشتری از اصالت برگه خروجی دستگاه مطمئن شده و سپس کالا را تحویل مشتری دهد. به عبارتی اخذ رسید تراکنش موفق از دستگاه به منزله انجام تراکنش بوده و واریز وجه به حساب پذیرنده تضمین شده است.

آیا داشتن چند پایانه فروش توصیه می شود؟

با توجه به یکسان بودن عملکرد تمامی پایانه های فروش صرفاٌ استفاده از یک پایانه فروش کافی است.

در صورت تغییر نشانی فروشگاه چه باید کرد؟

مراتب را در اولین فرصت با تماس با شماره درج شده بر روی برچسب الصاق شده بر روی پایانه فروش اعلام نمایید.

در صورت نیاز به تغییر شماره حساب متصل به پایانه فروش، چگونه باید عمل کرد؟

در صورتی که خواستار تغییر شماره حساب متصل به پایانه فروش خود هستید، باید به شعب بانک گردشگری مراجعه و فرم تغییر شماره حساب را تکمیل کنید.

نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) از بانک گردشگری به چه صورت است؟

به منظور دریافت درگاه پرداخت اینترنتی متصل به حساب های بانک گردشگری، متقاضیان عزیز می توانند با مراجعه به شعب بانک و تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک مورد نیاز نهایتاً ظرف مدت 72 ساعت درگاه پرداخت دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) چیست؟ (اشخاص حقیقی)

تکمیل فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی/ کپی برابر اصل شده از شناسنامه (درصورت دارابودن توضیحات ارسال گردد)/ کپی برابر اصل شده از کارت ملی (پشت و رو) / کپی برابر اصل شده از اصل مجوز فعالیت (در صورت وجود نماد اعتماد الکترونیک الزامی نمی باشد)/ کپی برابر اصل شده اجاره نامه یا سند مالکیت

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) چیست؟(اشخاص حقوقی)

تکمیل فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی/ کپی برابر اصل شده از شناسنامه مدیر یا مدیران ( اعضای هیئت مدیره)/کپی برابر اصل شده از کارت ملی مدیر یا مدیران (پشت و رو)/ کپی برابر اصل شده از صفحات اساسنامه / کپی برابر اصل شده از آگهی تاسیس / کپی برابر اصل شده از آگهی تغییرات (درصورت وجود) / کپی برابر اصل شده اجاره نامه یا سند مالکیت